Doua proiecte noi publicate de ANAF: registrul national al AMEF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

ANAF a publicat in 23.06.2023 doua proiecte legislative noi, astfel:

1.Proiect de ordin pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 4156/2017 pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora.

Modificarile vizeaza:

− posibilitatea de a comunica informații privind aparatele de marcat electronice fiscale utilizate în activitatea de transport alternativ, precum și despre aparatele de marcat integrate în echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz;
− posibilitatea utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale de a notifica organul fiscal ori de câte ori intervin schimbări privind situația aparatului de marcat electronic fiscal.

2.Proiect de ordin privind documentele care pot fi solicitate conform art. 61 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Prin intermediul acestui proiect de act normativ se propune stabilirea documentelor care pot fi solicitate suplimentar de către organele fiscale, în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.

În cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto:
a) copie conformă a autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism și conducător auto, emisă de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.;
b) autorizația pentru transportul alternativ, emisă de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

În cazul persoanelor fizice care închiriază în scop turistic, camerele situate în locuințe personale, organul fiscal poate solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul.

În cazul în care, utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar moștenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, organul fiscal solicită acestuia, certificatul de moștenitor care atestă includerea în masa succesorală a aparatului de marcat electronic fiscal.

Articole similare

Comentariul tau aici